Életszösz

20/10/2017

Ha megnyalom a szám szélét - sós ízű. Ez a bizonyíték, mert esküszöm, a szememnek sem hiszem el, hogy itt vagyunk, a tengernél:)))))

Hosszú munkanap volt, de a táncosokkal minden perc élmény! Bárhol, bármilyen körülmények között képesek dalra fakadni, és mindegy, hogy benzinkúti parkoló, vagy határátkelő, vagy színpad, egyformán tökéletesek a hangok, a lépések. Annak pedig hihetetlen varázsa van, hogy hatszáz km-re az otthonunktól a népdalainkra egyszerre üti a ritmust a pihenő autósok, a várakozó turisták, vagy a versenyprogram közönségének lába, mindegyis milyen nemzetből valók.

A néptánctalálkozó forgatása után az egész együttes felfrissülve esti, városi sétára öltözve ült a tengerparton húzódó főutca egyik pihenőterén. Zene szólt az egyik kerthelyiségből. Délszláv dallam.

Mellettem Áron, a csoport művészeti vezetője. Egyszercsak feláll, szállegyenesen, bal kezét a teste mögé helyezi, jobbját pedig felém nyújtja. Szót se' szól, csak a szeme beszél: táncolj velem!

Egy pillanatra megszűnt forogni a Föld. Aztán olyan könnyedén engedelmeskedtem, mintha ismerném, mintha összeszokott táncosok lennénk.

Kivárt. Karja nyújtva, tekintete egyenesen a szemembe. Nem kérés ez, hanem felszólítás: gyere, mert táncolni akarok veled!

Ahogy felálltam a padról, éreztem, hogy a tarásom is megváltozott. Nyújtottam a karom, a kezem a tenyerébe kapcsolódott. Alig látható mosollyal bólintott. Ebben a pillanatban ő nem Áron volt, én pedig nem Szofi. A FÉRFI és a NŐ voltunk. Nem tudom leírni azt az érzést, amit a mozdulata váltott ki, ami szépre, büszkére, tiszteletteljesre színezett.

Tökéletes díszlet, tökéletes pillanat..., és teljesen tökéletlen kolléganő!!!!

Dorci észrevette, hogy itt tánc készülődik, talán körtánc, ahogy az lenni szokott. Közénk pattant, egyetlen mozdulattal bontotta szét a kezünket, és már lendült is a kólóhoz. Nem is baj, megtört ugyan a varázs, de megszületett a bizonyosság: létezek magamban, és előhívható vagyok épp olyannak, amilyennek szeretem magam.

(Jjjja, és már évek óta nem táncoltam, de ma már majdnem:)!!!!!

© 2017 All rights reserved.
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started